Look of the week



Ik merk dat ik de laatste tijd veel met jassen en jasjes bezig ben. Zoals ik gisteren al zei, de winter komt er weer aan en ik ben op zoek naar een winterjas. Ik koop natuurlijk niet elk seizoen een nieuwe jas en aangezien ik wel één of twee jaar doe met een jas moet het natuurlijk wel een beetje een mooi en tijdloos model zijn. Afgelopen jaren heb ik het simpel gehouden met een zwarte schippersjas en een navy trenchcoat. Beide natuurlijk tijdloos en wel fashionable maar erg basic, daarom ben ik nu op zoek naar een wat meer "outgoing" jas. Ik heb er een gevonden met een ruitjes patroon (ik ben namelijk gek op ruitjes) en terwijl ik aan het zoeken was kwam ik ook op deze look. Ja, dit is dus de zoveelste look met een jas! Ik vond de foto gewoon heel gaaf omdat het voor mij soort seventies-hippie-achtige uitstraling heeft. Het contrast met de oude tv die het idee schept van een kraker en de diva-achtige jas spreekt mij erg aan. Hoewel het patroon op haar jas niet een echt ruit patroon is (dit patroon is wel ook heel bekend en heeft een andere naam, maar die is me ontschoten...)  maar een soort uitvergroting van een ruit vond ik het toch wel vet. Maaaar terug naar de ruit in het algemeen. De ruit is dan misschien wel het meest afgezaagde patroon ever en is vaak gecombineerd in de meest crappy-cheapy-looks, toch heeft het iets wat mij aantrekt. Ik weet zelf ook niet wat het is. Misschien is het de manier waarop een goed gecombineerde ruit, de outfit toch wat klassieker maakt. De wat meer classy uitstraling die een ruitjespatroon geeft aan een simpele basic look. Misschien is het de magie van de ruit. Je moet er van houden natuurlijk en je moet er bovenal goed mee kunnen omgaan.