Coming up: MovieNight




Zoals ik al eerder vertelt heb ben ik het hoofd publiciteit in de leerlingenvereniging bij ons op school. Mijn belangrijkste taak is het maken van poster voor in de hal en verder ga ik over alle andere creatieve aspecten bij het plannen van de schoolfeesten of thema-avonden.
Deze week ben ik druk bezig geweest met de eerste poster van dit jaar; die voor de filmavond. De film is Gulliver's travels, ik heb de film nog niet gezien, maar wel het boek gelezen. Het boek is opgedeeld in vier delen. Het gaat over een man Gulliver die schipbreuk lijdt en zo op allerlei eilanden terecht komt. Waaronder het eiland Lilliput waar de lilliputters wonen, die hem eerst overmeesteren (zie afbeelding poster) en later vriendschap met hem sluiten. Het boek is al heel oud, zeventiende/achttiende eeuw als ik me niet vergis.


De film is echter uit 2010 en aan de trailer te zien lijkt het me eigenlijk een slap aftreksel van het originele verhaal. Deze typisch Amerikaanse slappe comedy behandelt slechts één van de vier eilanden en Gulliver, gespeeld door Jack Black, is in de film geen galante jonge heer in een mooi geborduurd gala kostuum, maar een vadsige veertiger in shorts. Ik heb daarom maar besloten de originele Gulliver af te beelden. Okee, ik kraak de film wel behoorlijk af, misschien valt ie wel mee, dan zal ik erover berichtten.
Het duurde kostte twee middagen en twee avonden om de poster te maken en voor een poster van vier meter viel me dat betrekkelijk mee. Het is de eerste poster in een lange serie (er volgen nog zo'n vijftien/twintig posters) en ik hoop dat de volgende allemaal net zo goed gaan lukken.